Кожний та кожна з нас є поєднує декілька чи й багато, а подекуди безліч ідентичностей, які утворюють рухомі нетривкі системи. Якщо ти займаєшся виробництвом сучасного мистецтва, ти розділений між творенням наративу, його споживанням та відтворенням “художньої ситуації”. Ми спробуємо розглянути як розділеність практики Нікіти Кадана на індивідуальну художню роботу, участь у мистецьких групах й колабораціях, та кураторство – так і систему тем та методів, які проходять крізь усі аспекти цієї практики.

Поговоримо про:

  • в першу чергу, про історіографічний поворот (Погром, Хроніка, Червоні гори, “Відкладене майбутнє”, серія виставок “Жести ставлення” у Кмитові);
  • дещо політично вмотивоване насильство та тіло громадянина (“Процедурна кімната”, “Контрольовані випадковості”, “Суперпропозиція” групи Р.Е.П., “Союз буд” Худради);

дещо про атомізоване суспільство, робота ідеологічних апаратів та парадокси колективної пам’яті (“Патріотизм” групи Р.Е.П., Постамент, Запам’ятати момент, коли оповідь було перервано, Межі відповідальності, Труднощі профанації).

Нікіта Кадан — учасник групи Р.Е.П. та Худрада, які вплинули на появу в Україні мистецтва, що працює з історичними та політичними темами. Першу премію PinchukArtCentre Prize, а у 2014 — Спеціальну премію Future Generation Art Prize. У 2015 він представив Україну на Венеційській бієнале. У 2019 році Нікіта очолював відділ сучасного мистецтва Кмитівського музею.

Дивіться також: Артіст ток Нікіти Кадана, що відбувся в рамках резиденції в Хата-Майстерня // Khata-Maysternya